Image

Od 25 marca mieszkańcy Łodzi  będą mogli już zobaczyć na ulicach miasta nowe stacje rowerowe z charakterystycznym czarno-magentowym oznakowaniem stojaków i totemów informacyjnych.

Do startu systemu pozostał już tylko tydzień. Już 2 kwietnia Łodzianie ponownie będą mogli wsiąść na rower publiczny. Do dyspozycji mieszkańców będzie 1200 rowerów na 120 stacjach w całym mieście. Jesteśmy w stałym kontakcie i nadzorujemy prace na wdrożeniem nowego systemu. Cieszy nas, że wszystko idzie zgodnie z planem – mówi Adam Pustelnik, Pierwszy Wiceprezydent Miasta Łodzi

W Łodzi ruszyły intensywne prace wdrożeniowe, a ekipy techniczne wykonawcy oraz operatora systemu, firmy Nextbike, rozpoczęły montaż niezbędnej infrastruktury. Nowe stacje pojawiły się m.in. na osiedlu Radogoszcz. W drugiej połowie tygodnia, tuż przed świętami wielkanocnymi, na ulice miasta zaczną wyjeżdżać również nowe rowery, które od 2 kwietnia będą już dostępne dla mieszkańców i turystów – mówi Bartosz Domaszewicz, przewodniczący Rady Miejskiej w Łodzi

Zwrot bez elektrozamków

Nextbike przygotował 1200 rowerów i stojaków, które są standardowymi, metalowymi konstrukcjami w kształcie litery U. Nowe rowery, to zmodernizowane jednoślady czwartej generacji, czyli takie które posiadają blokadę o-lock, dzięki czemu przy nowych stacjach nie będzie konieczności zamykania ich w elektrozamkach. Rowery będą dostępne do wypożyczenia za pomocą aplikacji, a zakończenie wypożyczenia odbywa się poprzez pojedyncze przeciągnięcie specjalnego przycisku przy tylnym kole. Montowane stacje stanowić będą jedynie punkty ułatwiające korzystanie z systemu oraz porządkujące infrastrukturę miejską.

Rowery w ramach nowej odsłony Łódzkiego Roweru Publicznego będzie można zwracać bezpłatnie przy 120 stacjach, a dodatkowo taka możliwość będzie na odcinku ulicy Piotrkowskiej, rozciągającej się od Placu Wolności do al. Piłsudskiego/Mickiewicza. Do dyspozycji użytkowników oddamy również 30 stref wirtualnych rozsianych po różnych punktach Łodzi, gdzie zwrot będzie możliwy za dodatkową opłatą w wysokości 15 zł. Wystarczy sprawdzić w aplikacji, które obszary są oznaczone na żółto. Dodatkowo samą Piotrkowską oznaczymy na zielono dla wygody użytkowników – tłumaczy Marcin Sałański, Rzecznik Prasowy Grupy Nextbike.

Należy pamiętać przy tym, że zakończenie wypożyczenia poza tymi dedykowanymi strefami zwrotu będzie obarczone opłatą w wysokości 200 zł. System ŁRP nie jest także kompatybilny z działającym na terenie Łodzi i w sąsiednich miastach systemem Rowerowe Łódzkie. Stacje w ramach tego systemu będą dla użytkowników ŁRP w samej Łodzi traktowane jako obszar poza strefą zwrotu (200 zł opłaty), a sąsiednie miasta znajdują się poza strefą użytkowania systemu ŁRP – zwrot w tym wypadku będzie wiązał się z opłatą w wysokości 500 zł.

Więcej informacji:

Marcin Sałański – Head of Communications, Nextbike
[email protected]; tel.: +48 661 521 423

Cezary Dudek – Head of Marketing, Nextbike
[email protected], tel.: +48 696 003 711

Nextbike  

Nextbike Polska jest liderem w dostarczaniu i prowadzeniu samoobsługowych wypożyczalni rowerów miejskich. Działa w Polsce od 2011 r. Oferuje kompleksowe rozwiązania uzupełnienia tradycyjnych środków komunikacji publicznej na pierwszych i ostatnich kilometrach podróży. Nextbike Polska współpracuje z samorządami i partnerami biznesowymi tworząc i rozbudowując największe i najpopularniejsze systemy rowerowe w Polsce. Do rowerów Nextbike w kilkudziesięciu miastach w Polsce dostęp ma już ponad 8 milionów osób. Rowery Nextbike można wypożyczać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Pierwszy system spółka uruchomiła we Wrocławiu. Nextbike obsługuje blisko 40 systemów w całym kraju. Nextbike Polska SA od sierpnia 2017 roku jest spółką notowaną na rynku NewConnect na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW).