Image

Podpisana została umowa na tegoroczny, nowy system roweru publicznego. Start sezonu już 2 kwietnia.

1 200 rowerów w 120 punktach w całym mieście, tak będzie wyglądał nowy system roweru publicznego – zajmie się tym firma Nextbike, która dostarczy rowery, zamontuje stojaki oraz zapewni obsługę nowego systemu. Koszt zadania to 7,5 mln zł.

Właśnie podpisaliśmy umowę z nowymi operatorem Łódzkiego Roweru Publicznego. Rowery wypożyczymy już 2 kwietnia. Mamy nadzieję, że nowy system ponownie przypadnie do gustu Łodzian i będzie odnosił sukcesy, jak w pierwszej jego edycji, gdy również operatorem była firma Nextbike – mówi Adam Pustelnik, Pierwszy Wiceprezydent Miasta Łodzi

Nie mieliśmy pewności, czy uda się w tym roku w tak krótkim czasie przeprowadzić procedurę przetargowa i wybrać operatora. Cieszę się, że się to udało. Teraz przed nami ciężka i intensywna praca, aby wszystko było dopięte na ostatni guzik. Niebawem przedstawimy Łodzianom wygląd nowego roweru, czy lokalizację stacji. Nowy rower publiczny pokaże też oczekiwania Łodzian i pozwoli się dobrze przygotować do kolejny przetargu na przyszłe lata – informuje Bartosz Domaszewicz, przewodniczący zespołu mikromobilności.

Łódź to miasto, które odegrało kluczową rolę w historii naszej firmy. To właśnie tutaj w latach 2016-2019 nasze rowery zyskały ogromną popularność, osiągając łącznie ponad 6 milionów wypożyczeń. Nasza firma doskonale rozumie, jakie wyzwania niesie ze sobą zarządzanie systemami rowerów publicznych w polskich miastach. Nasza ekspertyza w tej dziedzinie jest efektem wieloletniego doświadczenia w zarządzaniu podobnymi systemami, takimi jak Wrocławski Rower Miejski czy Veturilo. Jesteśmy przekonani, że nasza wiedza i umiejętności pozwolą nam skutecznie sprostać tym zadaniom w Łodzi. Cieszę się, że będziemy mogli tutaj wspierać inwestycje w zrównoważony transport publiczny, który wraz ze sprawnie działającym systemem rowerów publicznych jest kluczowy dla budowy nowoczesnych miast – podsumowuje Tomasz Wojtkiewicz, prezes Grupy Nextbike

Nowe rowery to pojazdy czwartej generacji, czyli takie które posiadają blokadę O-lock – to mechanizm zabezpieczający rower w postaci zintegrowanej z ramą klamry o kształcie „O”. Po wypożyczeniu roweru blokada otwiera się automatycznie. Ponadto dzięki odbiornikowi GPS przymocowanemu do roweru operator może śledzić jego położenie, a więc też to, gdzie go zostawiliśmy. Rozwiązania pomagają w zarządzaniu flotą, zwiększając bezpieczeństwo mieszkańców Łodzi i całego systemu.

Na stacjach nie spotkamy tradycyjnych stacji dokujących. Rowery pozostawimy przy jednym ze stojaków w wyznaczonych do tego miejscach. Pozwoli to na łatwe korzystanie i zapewni porządek. Rowery dostępne będą za pośrednictwem aplikacji, a płatność pobierana będzie z przypiętej do konta karty płatniczej. Jest to proste i znane z wielu sharingowych systemów rozwiązanie.

Dzięki nowym rozwiązaniom, które eliminują tradycyjne zamki oraz wprowadzają technologie cyfrowe do zarządzania flotą, wypożyczanie i oddawanie rowerów będzie jeszcze prostsze i bardziej intuicyjne, zapewniając większą swobodę użytkownikom, porządek w mieście i czystą radość z jazdy.