System logo
Lodz system logo
City logo
Lodz city logo

FAQ

STACJA JEST PEŁNA, CO MAM ZROBIĆ?

Jeśli na stacji nie ma wolnych zamków, aby zakończyć wypożyczenie przypnij rower linką zabezpieczającą do stałego elementu stacji, a następnie zwróć prawidłowo rower za pomocą APLIKACJI MOBILNEJ FREEBIKE lub bezpośrednio kontaktując się z Infolinią ŁRP pod numererm telefonu 42 231 34 40

Co zrobić jeśli zapomnę numeru PIN?

Dane niezbędne do logowania można odzyskać samodzielnie na naszej stronie internetowej. Dla Łódzkiego Roweru Publicznego: wg schematu: "ZALOGUJ SIĘ" -> "Przypomnij lub zmień hasło?" -> uzupełnij pole na adres e-mail przypisany do konta -> "wyślij dane do logowania".
Dla Freebike OnePass wg. schematu: "ZALOGUJ SIĘ" -> "Przypomnij lub zmień hasło?" -> uzupełnij swój numer telefonu (ZMIEŃ HASŁO) -> dalej postępuj zgodnie z poleceniami wyświetlanymi na monitorze lub ekranie.

Czy istnieje minimalny wiek dla użytkownika ŁRP?

Z systemu ŁRP może korzystać każdy, kto ma kartę rowerową albo prawo jazdy odpowiedniej kategorii. Osoby poniżej 18 roku życia mogą się rejestrować w systemie ŁRP za zgodą rodziców albo opiekunów prawnych. Odpowiedni formularz znajduje się w regulaminie ŁRP na stronie: www.lodzkirowerpubliczny.pl w zakładce POBIERZ lub REGULAMIN. Podpisany i wypełniony formularz należy wysłać na adres: Homeport Polska Sp. z o.o., ul. Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa

Czy zarejestrowany w systemie ŁRP mogę korzystać z rowerów w innych miastach?

Nie – rejestracja w systemie ŁRP i zaakceptowanie regulaminu nie umożliwia korzystania z rowerów miejskich w innych miastach.

Czy mogę zrobić przerwę w przejażdżce i zostawić rower na kilka minut?

Oczywiście, jednak najważniejszy w tym przypadku jest zdrowy rozsądek. Nie zostawiajmy roweru ŁRP w miejscach odosobnionych czy „ryzykownych” i przypinajmy je odpowiednio linką z zamkiem szyfrowym do stałych, solidnych elementów, a na pewno nic się nie stanie. Uspakajamy też, że inna osoba nie będzie mogła takiego roweru – przypiętego na chwilę, w trakcie podróży, na zamek szyfrowy – wypożyczyć.

Co zrobić, jeśli znajdę porzucony lub zdewastowany rower?

Jeśli zauważysz porzucony lub zdewastowany rower, skontaktuj się z infolinią pod 42 231 34 40. Nasz Serwis przyjedzie we wskazane przez Ciebie miejsce i zabezpieczy rower.

Kto odpowiada za zniszczony rower?

Od momentu wypożyczenia roweru do zwrotu jednośladu w stacji ŁRP, za rower odpowiada Użytkownik. Jeśli podczas użytkowania rower zostanie uszkodzony z Twojej winy, niestety to Ty będziesz musiał ponieść koszty jego naprawy. Ale spokojnie – jeśli nie Ty będziesz odpowiedzialny za uszkodzenie roweru i zgłosisz nam bezzwłocznie całe zajście, nie poniesiesz żadnych konsekwencji.

Ile rowerów mogę wypożyczyć?

Na jedno konto możesz jednocześnie wypożyczyć maksymalnie 2 rowery. Każdy z nich musisz wypożyczyć osobno, podając swoje dane identyfikacyjne. Dla każdego roweru system osobno nalicza czas wypożyczenia.

Dostałem sms z informacją, że rower, który użytkowałem zaginął.

Czy będę odpowiadał za zaginiony rower?
Nie. Jeśli zwróciłeś go prawidłowo w systemie i uda nam się to wspólnie potwierdzić, nie będziesz musiał martwić się konsekwencjami. Mamy określoną procedurę postępowania w przypadku zaginięcia roweru – kontaktujemy się z ostatnim użytkownikiem po 8h i 12h i prosimy o pomoc w odnalezieniu jednośladu. Każdy przypadek jednak traktujemy indywidualnie.

Co zrobić, jeśli system ŁRP naliczył mi nieodpowiednią opłatę?

Jeśli kwota, jaką system naliczył Ci za korzystanie z ŁRP, nie jest adekwatna do stanu faktycznego, złóż reklamację, wysyłając do nas wiadomość na adres reklamacje@lodzkirowerpubliczny.pl, w ciągu 14 dni od zdarzenia. Na jej rozpatrzenie mamy 30 dni. Postaramy się jednak odpowiedzieć na nią tak szybko, jak to możliwe. Jeśli po weryfikacji okaże się, że system popełnił błąd, zwrócimy Ci całą nieodpowiednio naliczoną sumę.

Co zrobić, jeśli mam problem z wypożyczeniem lub zwrotem roweru przy terminalu?

W przypadku problemów z przeprowadzeniem dowolnej operacji przy stacji ŁRP, najpierw spróbuj dokonać wypożyczenia lub zwrotu roweru (dotyczy tylko sytuacji kiedy stacja jest pełna lub uszkodzona) za pomocą aplikacji mobilnej FREEBIKE lub skontaktuj się z naszą infolinią . Będziesz mógł szybko i sprawnie przeprowadzić wybraną operację.
Jesteśmy do Twojej dyspozycji pod numerem telefonu 42 231 34 40, 7 dni w tygdoniu 24 godziny na dobę

Jak dokonać płatności w Systemie ŁRP?

Konto możesz zasilić za pomocą płatności internetowej Pay U - płatność natychmiastowa